9 בדצמבר 2009

להנות בראיון עבודה

איילת (שם בדוי, אימון אמיתי) הגיעה אלי לאימון אישי אחרי שקיבלה מספר רב של תשובות שליליות להצעות עבודה. איילת עמדה ללכת לראיון עבודה נוסף, ורצתה הפעם להבטיח את תוצאותיו. היא ביקשה ממני שאכין אותה לפגישה.

המטרה של איילת היתה להתקבל לעבודה, והיא הרגישה בשלה לתפקיד המוצע. אולם היה לה חשש רב מראיונות עקב אי-הצלחותיה בעבר, מעבר למבוכה הבסיסית. היא פחדה שיהיו לה Blackouts, או שיתקילו אותה בשאלה על מעברי התעסוקה המהירים שלה. היא אמרה שהראיון מפחיד אותה, כי עד לאותו יום זה לא הצליח.

אני מאמינה שכל מה שאנחנו עושים בחיים, כל מה שמביא לנו תוצאות (טובות יותר או פחות), מתחיל עוד רגע קודם – במי שאנחנו. ההוויה שלנו מעצבת את הפעולות שלנו, ובסופו של דבר יוצרת את התוצאות שיש לנו. כל אחד יכול לבחור מי הוא רוצה להיות בכל סיטואציה ומול כל אדם. כל אחד יכול לבחור מי חשוב לו להיות, ואיך זה יבוא לידי ביטוי. אנשים שמאומנים בהוויה יכולים לנהל כל אינטראקציה וכל תקשורת.

איילת בחרה להיות בפגישה יצירתית, בשלה, דינמית, חריפה, בעלת מוטיבציה, קשובה, רגישה, נעימה, מנומסת. איילת רצתה שבשיחה תהיה חוויה של דיאלוג, חברות, שהמפגש יהיה פחות פורמלי.

אצל איילת הביטוי של ההוויות האלה במציאות הוא שיש בה שקט פנימי, היא יושבת בצורה נינוחה, היא קשובה (לא קופצת, לא קוטעת את המראיינת), היא שלווה ורגישה לסביבה.


אחרי הראיון איילת כתבה לי:

"אפרת יקירתי,
ברצוני להודות לך על ההכנה הנפלאה לקראת ראיון עבודה במסגרת האימון שלי אצלך. את נהדרת!
לפני שנתיים התראיינתי עבור תפקיד בכיר בחברת תקשורת. על אף שהתאמתי למשרה מבחינת ניסיון, כישורים וכו', לא הצלחתי לעבור את שלב מנהלת משאבי אנוש. חברת ההשמה ששלחה אותי למשרה סיפרה לי כי השארתי רושם חלש בראיון. גם אני יצאתי בתחושה זו, זה היה ראיון קשה עם שתי מנהלות גיוס, והרגשתי שלא הבאתי את עצמי לראיון.
שנתיים חלפו מאז, לא מצאתי עבודה, והגעתי לידייך האוהבות לאימון אישי עוצמתי במיוחד. כעבור מפגש אחד בלבד עלה מפלס האנרגיה ועימו הביטחון העצמי.
באופן מפתיע כמעט, אחרי המפגש הרביעי שלנו, פנתה אלי חברה השמה אחרת והציעה לי את אותה משרה שהוצעה לי לפני שנתיים. לקראת הראיון הסבתי את המפגש השבועי שלנו למפגש הכנה הווייתי.
הארת את עיני!
עוד במהלך המפגש עימך ראיתי באיזו רמת ביטחון יצגתי את עצמי בראיונות עבודה עד כה. חוויתי את העדר האנרגיה והביטחון שאפיינו אותי בראיונות עד כה.
הראיון עבר בהצלחה! מנהלת הגיוס כל כך נהנתה מהדיאלוג שהיא חזרה על כך פעמיים בסיומו. היא אף קינחה את הראיון במשפט "יש לך עוד משהו להוסיף, או שניפרד כאן כידידות?" וחייכה אליי.
אפרת, אני אוהבת אותך!
תודה,
איילת"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה