27 ביוני 2009

שיחת נקיון והכנה לפגישה

אבנר (שם בדוי, אימון אמיתי) פוטר מעבודתו. הוא חיפש עבודה חדשה, אך הרגיש שיש משהו שתוקע אותו.

באימון עבדנו על תהליך נקוי הפיטורים. כצעד ראשון, אבנר כתב את כל התחושות והמחשבות שלו בנושא הפיטורים. אבנר שיתף אותי שהחיטוט באחריות שלו על הפיטורים לא היה לו נוח, אבל אחרי שכתב התעוררה אצלו תחושת סיפוק שהוא מתמודד עם זה, והכתיבה בעיניו היתה יצירה.

בשלב השני שוחחנו על הפיטורים. בדקנו מה אבנר רוצה לנקות, מה המטרה של הנקיון, מדוע חשוב לו לנקות, מה לדעתו הנקיון יאפשר לו, ומה הוא רוצה להגיד למי שפיטר אותו. אבנר אמר שהוא רוצה להבין מה היו הגורמים שהביאו להחלטה לפטר אותו מהחברה. להבין את הסיבות לפיטורים על מנת לתקן במקום העבודה הבא.

בשלב השלישי אבנר קבע פגישה עם המנכ"ל שפיטר אותו. ערכנו הכנה לאותה פגישה. לאחר הפגישה כתב לי אבנר:
"הדבר החשוב בעיני הייתה ההרגשה הטובה שיצאתי ממנה, שנבעה מהאווירה הנעימה, הפתוחה והעניינית ששררה בה. זכיתי לקבלת פנים מאד מפרגנת במשרדים. הייתה במשרד במקרה (או שלא במקרה, היקום הרי מזמן את הכל בכוונת מכוון...) פגישת מנהלי אתרים שקיבלו אותי במאור פנים והתרגשות, חיבקו אותי פיזית, אחד מהם לקח אותי בטרמפ עד הבית, והעובדים במשרד פרגנו לי אחד אחד.
כאשר אני מודד ובוחן את שתי המטרות העיקריות שהצבתי לעצמי כמדד להצלחת הפגישה: 1 - קבלת מענה לשאלות שלי, 2 - ביסוס הקשר האישי עם המנכ"ל ונקיון תחושות רעות שאולי קיימות בינינו, אני מרגיש שאני יכול לסמן את הראשונה בהצלחה חלקית ואת השניה בהצלחה גדולה יותר. אני מאמין כי לאורך זמן המטרה השניה היא החשובה יותר.
ההכנה שערכת לי הציבה אותי מלכתחילה בעמדת פתיחה שהיתה בהלימה למטרות הפגישה (בחירת ההוויות נעים, קשוב, פתוח, מקבל). התרגולים על שיחת הפתיחה וניהולה בהקשר להוויות הללו, עזרו לי לקיים אותה גם כאשר היא התרחשה במתאר בלתי צפוי (שלא תירגלנו), ועם זאת מתוך אותן ההוויות ואותן תחושות, כך שהתוצאה הסופית היתה נהדרת. ההדגשה שלך כי עלי להביא ערך לפגישה עבור המנכ"ל (וכל אחד אחר) - הוא ממש ציפה לזה ובכך בעצם התחילה השיחה בינינו.
ההגדרה לפני הפגישה של מה תיחשבנה תוצאות טובות שלה עזרה לי מאד לכל אורך ציר הזמן: תכנון הפגישה, הגדרת מטרותיה, הטכניקה לקיימה, שיפוטה והערכתה בתום הפגישה."
אבנר החליט לוותר על התחושה כי המנכ"ל גרם לו עוול באופן אישי, מתוכנן, ועשה בו שמוש לא הוגן. במקום זאת, הוא העצים את תחושת ההערכה שלו כלפי המנכ"ל. אבנר אמר שהתובנה הכי משמעותית שלו היא שיש בו את היכולת ללמוד וכתוצאה מכך להשלים, להתפתח ולהתעצם; שלוויתור יש ערך חיובי. אבנר סיכם שהוא מרגיש נקיון סביב הפיטורים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה