24 ביוני 2009

מקבץ תובנות

תובנות של מתאמנים הן מאד אישיות, ובכל זאת אני מאמינה שהן יכולות לעורר יצירתיות, וגם לתרום להבנה של מה יכול לקרות באימון.

לפניכם רשימה של תובנות של מתאמנים שלי:
  • שזה בידי לחלוטין ואפשרי.
  • יש לי את האפשרות לשנות את זה, כי זה תלוי בי, כי החיים מתנהלים בראש.
  • שכשדברים עמוקים לא פתורים, מאד קשה להתקדם בדברים שלכאורה בכלל לא קשורים.
  • ההגדרה שאני תלוי באחרים להשגת היעדים שלי דורשת שינוי; אני צריך להגדיר את היעדים בצורה כזאת שהשגתם תלויה רק בי.
  • שיש בי את היכולת ללמוד וכתוצאה מכך להשלים, להתפתח ולהתעצם; שלוויתור יש ערך חיובי.
  • הרצון והיכולת לקבל את האחר.
  • ההפרדה ביני למשקל; מי שאני כאדם (ההוויה שלי) הוא לא המשקל שלי.
  • עלי לוותר על הפחד שאני יוצרת.
  • להתבונן בהוויה, להכניס רוגע, קבלה ונקיון, ולמקד אנרגיות בעשייה מתוכננת.
  • הגדרת ההוויה והמודעות אליה מביאה למימושה – וזו המטרה הגדולה. הבהירות נוצרה אצלי כשבעזרת האימון עברתי מהגדרת מטרות של עשייה לשנה הקרובה למטרות של הוויה, כלומר תחומי התפתחות. במילים אחרות: איך אהיה ולא מה אעשה או מה יהיה לי.
  • אין לא נעים לי, זה חלק מהאוטנטיות. אני לומדת להתבונן על ה"לא" ולקבל "לא". ההפך מלא נעים זה להעז, אני לומדת לדעת לבקש עזרה.
  • כדי לעשות טוב אדם צריך לאהוב את עצמו. לאהוב את עצמך זה לתת מעצמך, להרגיש שלם עם עצמך, לקבל את עצמי עם השיפוטים, שאני לא מושלמת.
  • איזה אדם שומר על תזונה בריאה? אדם מסודר שאוהב את עצמו. התזונה מייצגת את כל מה שלא עובד בחיים.
  • לשים דגש על המקום של להקשיב לבן שלי, להיות קשובה, להכיל, לראות מה הוא מנסה להגיד בין השורות; לסמוך על בני, לבוא ממקום של שותפה; להתעניין, לראות את הגדולה שלו, להגדיל אותו; אני צריכה לשאול מתוך התעניינות בו; הבן שלי הוא ההשתקפות שלי; אני צריכה לשחרר אותו כי הוא גדול.
  • לקחת אחריות זה סוג של גדילה, העצמה. כשאני לוקחת אחריות אני מישהי שאיכפת לה, רואה ובוחרת בטוב, רואה את ההשלכות, מישהי שמתבוננת. לקחת אחריות פרושו לכבד את עצמי ואת הצד השני.
  • כשאני חד משמעית ודורשת, אני משיגה את מה שאני רוצה. התקשורת עובדת יותר טוב בנושאים שחשובים לי ואת מאמינה בהם. איפה שברור לי, גם יעבור אל האחרים ברור. להגיד פחות, להגיד מה שחשוב. אני צריכה להיות בהירה וברורה מול הבעל ומול הילדים.
  • אני זו שצריכה לשים את עצמי חזרה בראש סדר העדיפויות.
  • אין כמו הדוגמא האישית.
  • מה מהות האימון? המטרה – בהירות; הדרך – שיחות ליצירת בהירות ופיתוח הוויות.
  • איך להרגיש יציב בעולם משתנה? להיות מודעת לאיך אני.
  • אם אייצר מציאות – היא תקרה, במקום לחכות לנסיבות שיקרו.
  • יש לתקשר ולשתף לגבי שינוי/טרנספורמציה שעוברים, כדי להעיר את הסביבה.
  • שלוש הוויות חשובות בגידול ילדים: לאהוב אותם; לסמוך עליהם ולהתייחס אליהם כמו גדולים; לשמש דוגמא אישית.

תגובה 1: